Türkiye’de Çin damgası: 6 modelli dev oto pazarı

Otomotiv Uzmanı Ufuk Sandık: Çin Markaları Türkiye Otomotiv Pazarında Hız Kesmeden Yükseliyor

Türkiye otomotiv pazarında Çinli markaların hızı dur durak bilmiyor. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, Ocak-Ekim aylarında 72 bin 392 adet Çin malı otomobil satıldı ve Çinli markaların pazar payı %9.64’e yükseldi. 2023 yılı sonunda ise 59 bin 97 adet Çinli otomobil satılmış ve pazar payı %6.10 seviyesinde gerçekleşmişti.

Çinli markalar için yeni bir dönem başlıyor. Türkiye’de 1 milyar dolarlık yatırım yapma kararı alan Çinli BYD, Türkiye’ye otomobillerini getirirken kısıtlamalardan muaf ve hatta teşvikli olarak hareket ediyor.

BYD Türkiye, Kasım ayında dört yeni modelini müşterileriyle buluşturacak. Bu modeller arasında ATTO 3, SEAL U DM-i, DOLPHIN ve SEAL U EV yer alıyor. Aralık ayında ise E segmenti amiral gemisi sedan HAN ve D sedan SEAL modelleri de satışa sunulacak.

BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, “BYD Türkiye olarak hedefimiz ürün çeşitliliğini artırarak geniş bir yelpaze sunmak. Dört yeni modelimizle toplam altı modele ulaşacağız” dedi. 2 bin 568 araç satışı gerçekleştirdiklerini belirten Ergun, yıl sonunda toplam satış hedeflerinin 6 bin adet olduğunu ifade etti.

BYD Türkiye, 2025 yılı için iddialı hedefler koyuyor. İsmail Ergun, “Üç yıl içinde binek otomobil pazarında en çok satış yapan ilk üç markadan biri olmayı hedefliyoruz” açıklamasında bulundu.

Manisa’da 1 milyar dolarlık yatırım yapacak olan Çinli marka BYD, 150 bin araç kapasiteli bir tesis kuracak ve 5 bin kişiye istihdam sağlayacak. BYD Başkan Yardımcısı Stella Li, Türkiye’deki yatırımlarının ‘game changer’ olacağını belirtti ve özellikle Alman markalarına meydan okudu.

Kaynak: Sabah

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir